آداپتور در دوربین مداربسته چیست؟

نکته ی مهمی که در بحث دوربین های مداربسته وجود دارد تغذیه آنها و تامین برق مورد نیاز است، در همین رابطه پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله ی تامین برق سیستم حفاظتی در زمان قطعی برق را از دست ندهید.  آشنایی با آداپتورها و نقش آنها در دوربین مداربسته اهمیت زیادی دارد. آشنایی با آداپتور می تواند شما را در زمان خرید کمک کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید و همچنین در دوربین از آن به درستی استفاده کنید، در ادامه با مبحث آداپتور در دوربین مداربسته با ما همراه باشید:

منبع تغذیه (آداپتور) چیست؟

همانطور که می دانید برق شهری  در حال حاضر AC  است که ولتاژ آن 220 است اما دوربین های مداربسته با برق DC کار می کنند (برق DC یک نوع جریان مستقیم برق است که ولتاژ حدودی آن 12 ولت است و معمولاً برای دستگاه ها و سیستم هایی مانند دوربین مداربسته استفاده می شود) . به همین علت نمی توان از برق شهری برای دوربین های مداربسته استفاده نمود و لازم است حتماً از آداپتور یا منبع تغذیه مناسبی برای راه اندازی دوربین مداربسته استفاده شود.

آداپتور به عبارت ساده یک مبدل است که قطعاتی که نمی ت وانند به صورت عادی به هم وصل شوند را به یکدیگر متصل می کند. زمانیکه وسایل الکترونیکی مانند دوربین مداربسته نمی توانند از جریان برق AC شهری استفاده کنند آداپتور جریان AC را به DC  متصل می کند تا در تامین برق دوربین مشکلی به وجود نیاید.

در سیستم های دوربین مداربسته می توانید برای هر دوربین از یک منبع تغذیه جداگانه استفاده نمایید (آداپتور مجزا) و یا همه دوربین های سیستم را به یک منبع تغذیه وصل کنید ( آداپتور مرکزی) هر یک از این دو روش مزایا و معایب خود را دارند که با توجه به شرایط پروژه می توانید یکی را انتخاب کنید. به عنوان مثال در سیستم آداپتور مجزا مسائلی مانند عیب یابی و تعمیر و تعویض به راحتی انجام می شود اما اگر تعداد دوربین ها زیاد باشد هم هزینه ی بالایی خواهد داشت و هم مدیریت و کنترل آنها دشوار خواهد بود.

سیستم های آداپتور مرکزی، طول عمر بالاتری دارند و به دلیل سیم کشی کمتر نسبت به سیستم آداپتور مجزا ظاهر زیبا و تمیزتری دارند اما در صورتی خرابی آداپتور تمامی دوربین ها از کار خواهند افتاد.

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات