نکات مهم در کابل کشی دوربین مداربسته

یکی از قسمت های مهم در پروژه نصب دوربین مداربسته کابل کشی پروژه است در صورتیکه کابل کشی به صورت اصولی و استاندارد انجام شود سیستم مداربسته عمر مفید و کارایی بیشتر خواهد داشت. با ما در این مطلب همراه باشید تا با نکات و استاندارهای کابل کشی در نصب دوربین مداربسته آشنا شوید:

-اولین نکته اینکه دقت کنید کابل کیفیت لازم را داشته باشد و از برند معتبری تهیه شده باشد. 

-اینکه چه نوع کابلی برای دوربین انتخاب کنیم به نوع دوربین بستگی دارد اگر دوربین تحت شبکه باشد لازم است از کابل شبکه استفاده کنید که متداول ترین کابل های مصرفی در پروژه های تحت شبکه کابل های CAT6   و CAT5e می باشد. در صورتیکه در پروژه از تجهیزات شبکه و دوربین های poe استفاده می کنید برای برق دوربین نیازی به کابل کشی نیست چون دوربین برق مصرفی خود را از کابل های شبکه دریافت می کند اما درغیر اینصورت برای تامین برق دوربین مداربسته نیاز به کابل جداگانه است. در صورتیکه در مورد هزینه محدودیتی ندارید یشنهاد میکنیم در پروژه از کابل های CAT6 استفاده کنید تا در آینده پروژه ی شما قابلیت انطباق بیشتری با فناوری های پیشرفته و به روز داشته باشد.

و اگر دوربین های پروژه از نوع آنالوگ هستند از کابل های کواکسیال برای آن ها استفاده می شود که متداول ترین نوع کابل کواکسیال مصرفی در دوربین های آنالوگ کابل های RG45 هستند. 

-اگر پروژه مربوط به منزل مسکونی یا سازمان های کوچک است از لحاظ پهنای باند، کابل CAT5e می تواند پاسخگوی پروژه باشد چرا که این موارد به پهنای باند بالاتر از 1000 مگابایت بر ثانیه نیازی ندارند. اما در سازمان های بزرگ با زیرساخت گسترده و شبکه های بزرگ حتما لازم است از کابل های cat6 استفاده شود تا پهنای باند مورد نیاز شبکه را تامین کند.

-در پروژه هاییکه دوربین مداربسته IP نصب می شود ، کابل های CAT6 UTP می توانند مسافت 100 متر را پوشش دهند و در فواصل بیشتر، می توانید از کابل های فیبر نوری استفاده کنید، یا از یک اکستندر کمک بگیرد و یا از سوئیچ شبکه ی با قابلیت اکستند استفاده نمایید.

- قبل از کابل کشی حتما به مسیر کابل فکر کنید و مسیری را انخاب کنید که برای نصب سایر تجهیزات مانند دوربین و رک و.. مناسب باشد و برای تامین برق نیز مشکلی نداشته باشید.

-برای جلوگیری از ایجاد نویز پیشنهاد میکنیم حتما داکت کشی کنید.

-دقت کنید که در صورت عدم رعایت فاصله ی استاندارد در کابل و باتر بودن مسافت از مقدار استاندار با مشکلاتی مانند قطعی تصویر، تاخیر در ارسال تصویر و ایجاد نویز روبرو خواهید شد.

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات