رزولیشن در دوربین مداربسته

یکی از ویژگی های مهم در مورد دوربین های مداربسته مبحث رزولیشن هر دوربین است. تقریبا همه می دانند که کیفیت تصویردوربین تا حد زیادی به میزان رزولیشن آن دوربین بستگی دارد.

اما رزولیشن تصویر واقعا چیست و چه تعریفی دارد؟ در این مطلب به تفصیل در مورد رزولیشن تصویر در دوربین های مداربسته یم پردازیم در اداه با ما همراه باشید:

رزولیشن تصویر چیست؟

به عبارت ساده می توان رزولیشن را به این صورت تعریف نمود: تعداد پیکسل ها و یا نقطه های نوری موجود در تصویر که در مانتیور نمایش داده می شود. به همین علت هرچه تعداد این نقاط و یا همان عدد رزولیشن بالاتر باشد تصویر کیفیت بالاتری نیز خواهد داشت. اما در مورد رزولیشن عواملی نیز وجود دارد که بر آن تاثیر میگذارد:

1-      دوربین مداربسته

این که دوربین مداربسته دارای چه کیفیتی باشد و وضوح تصاویر آن چقدر هستند بر رزولیشن تصاویر ضبط شده تاثیر گذار است که هر دوربین می تواند کیفیت تصویر متفاوت داشته باشد ، مثلا دوربین یک مگا پیکسل و یا دوربین 8 مگا پیکسل 

2-      دستگاه ضبط تصویر

دستگاه ضبط تصویر ( nvr یا dvr) نقش بسیار مهمی در کیفیت تصاویر دوربین دارد. تصاویر ضبط شده توسط دوربین به دستگاه منتقل می شوند تا پردازش شده و سپس در صفحه نمایش به تصویر درآیند در نتیجه دستگاه ضبط تصاویر تعیین کننده کیفیت تصاویر خروجی است.

در مورد رزولیشن به این نکته توجه نمایید که علی رغم اینکه عموماً تمام افراد ترجیح می دهند دوربین ها، تصاویر با رزولیشن و کیفیت بالا را ضبط نمایند اما ضبط تصاویر با رزولیشن بالا حجم زیادی اشغال می نماید که این مسئله خود می تواند به شکل های مختلف مشکل زا باشد پس در شرایطی که نیاز آنچنانی به تصاویر باکیفیت خیلی بالا ندارید بهتر است تصاویر را در کیفیتی قایل قبول و با رزولیشن پایین تر ضبط نمایید.

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات