در این مطلب قصد داریم به یکی از موضوعات مهم که بعضی از دوستان از ما سوال میکنند پاسخ دهیم:

اگر بخواهیم در رشته سیستم های حفاظتی و امنیتی وارد شویم ودر صنف دوربین مداربسته فعالیت کنیم ، از کجا باید شروع کنیم؟ 

یکی از پیشنهادات خوبی که میشود به این دوستان داد، این هست که از نصابی کردن برای شرکت های معتبر و مهم (به قول قدیمی ها با شاگردی کردن کنار یک استاد حرفه ای و معتبر) که دارای سابقه ی خوب و پروژه های متعدد و بزرگ هستند، شروع کنید. 

این کار چند مزیت برای تازه واردان دارد : اول اینکه ریسک کار شما را خیلی پایین می آورد و دوم اینکه در چندماه اول کار میتوانید متوجه شوید که این شغل با روحیات و خصوصیات اخلاقی شما سازگار است یا خیر. و تصوراتی که شما نسبت به این شغل داشته اید درست بوده یا خیر؟ بعد از حداقل یک تا دو سال نصابی کردن ( بسته به تلاش و استعداد خودتان) یک سری تجربیات خوب به دست می آورید که می توانید کم کم مستقل شوید، پروژه جذب نمایید و به کسب درآمد برسید.

در کنار این پیشنهاد طبق تجربیاتی که داشتیم ویژگی های یک نصاب خوب رو بیان می کنیم:

خوش قولی: یک نصاب و یک مدیر سیستم های حفاظتی اول از همه فرد خوش قولی است که هر وعده ای که به مشتری می دهد سر موقع به آن عمل می کند، وگرنه بزودی شما می مانید و انبوهی از مشتریان ناراضی که ترجیح می دهند با رقبای خوش قولتان کار کنند نه شما.

خلاق، دست به ابزار و علاقمند به کارهای فنی: هر پروژه ای از دوربین مداربسته تا شبکه های کامپیوتری و .. ویژگی های خاص خود را دارد و ممکن است شما را به چالش هایی بکشد که برای حل آن نیازمند خلاقیت هستید. همچنین فنی بودن و مهارت در استفاده از ابزارهای مناسب نیز نکته ی مهمی در راه اندازی و پیشبرد هر پروژه است

قابل اعتماد: یک مجری سیستم حفاظتی، تامین کننده ی امنیت مشتری است، پس خیلی مهم است که از نظر اخلاقی و از نظر فنی به گونه ای باشد که مشتریان بتوانند به او اعتماد کنند.

پشتکار بالا: یادگیری این تخصص و رسیدن به مهارت در آن نیازمند صبر و حوصله ی زیاد است و زمان می برد تا فرد به تسلط کامل برسد، همچنین راه اندازی سیستم حفاظتی در برخی پروژه ها نیز به پشتکار و جسارت بالا نیاز دارد، و اگر فردی هستید که به دنبال نتایج کوتاه مدتید یا صبر و حوصله ی لازم برای راه اندازی پروژه های سنگین و پیچیده را ندارید بعید می دانیم که در این شغل به موفقیت برسید.

 

ممنون از همراهی شما

موفق باشید

سوالات و نظرات خود را در زمینه این مطلب با ما در میان بگذارید.

تماس باما

درخواست نمایندگی

ویدئو مربوط به این مطلب آموزشی را در زیر مشاهده بفرمایید: