خطای حسگر تشخیص حرکت در دوربین مداربسته

در دوربین هایی که کجهز به حسگر تشخیص حرکت هستند، گاهی این مشکل به وجود می آید که دستگاه به اشتباه آلارم میزند، این موضوع از این جهت اهمیت دارد که زمانیکه تعداد آلارم های اشتباه دستگاه زیاد شود، افراد دیگر اهمیتی به آلارم ها نمی دهند و ممکن است در زمانی که دستگاه آلارم صحیح می زند و نیاز به اقدام است، هیچکس اقدامی نکند. در این مطلب به برخی ازعلت های بروز آلارم خطا در حسگرهای تشخیص حرکت و راهکارهای رفع این مشکل می پردازیم، با ما همراه باشید:

حسگر تشخیص حرکت

عملکرد دوربین هایی که مجهز به حسگر تشخیص حرکت هستند به این صورت هست که دورین تصاویر را به صورت پیوسته ضبط نمی کند بلکه تنهای زمانی شروع به ضبط تصاویر می کند که حسگر دوربین، حرکتی را در محیط تشخیص دهد. می توان پخش آلارم را فعال کرد تا زمانیکه دوربین در میدان دید خود حرکتی را تشخیص داد به شما هشدار دهد و یا برای شما پیام ارسال کند. همچنین با قابلیت تعقیب سوژه علاوه بر شروع ضبط تصاویر لنز دوربین به حرکت سوژه حرکت می کند و سوژه را تا میدان دید خود تعقیب میکند. گاهی عبور حیوانات از جلوی دوربین های مجهز به تشخیص حرکت باعث پخش الارم خطا می شوند که نیاز است با اقداماتی این مشکل را حل نمود.

دلایل آلارم خطای حسگر تشخیص حرکت

موارد زیادی هستند که می توانند باعث ایجاد آلارم خطا در حسگرهای تشخیص حرکت در دوربین های مداربسته شوند. به طور مثال اگر شما دوربین را در فضای باز نصب نموده اید حرکت و عبور حیواناتی مانند موش، گربه و سگ و ..  و یا تکان خورد شاخه های درخت بر اثر وزش باد جلوی دوربین می تواند باعث این مسئله شود.در صورتیکه دوربین در فضای داخل نصب شده باشد حرکت حیوانات خانگی و کودکان و همچنین تغییر نور محیط می تواند باعث بروز خطای حسگر شود.

راهکارهای جلوگیری از بروز خطای حسگر

-استفاده از سنسورهای PIR 

-جلوگیری از ورود حیوانات در محوطه ی تشخیص حرکت دوربین

-عدم قرار دادن اشیا متحرکت در میدان دید سنسور تشخیص حرکت

-تغییر تنظیمات حسگر برای فعال شدن با حرکت سوژه های با وزن بالای 15 کیلوگرم

-آگاه کردن افراد مورد اعتماد به محوطه ی تشخیص حرکت دوربین

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات