مشخصات دوربین مداربسته مناسب محیط صنعتی

در سال های اخیر استفاده از دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی و نظارتی در مکان مختلف بسیار رایج شده. و دلیل گسترش این تکنولوژی، فراهم کردن امنیت محیط و امکان نظارت بر محیط است. در محیط های کاری نیز مدیران برای حفظ امنیت و همچنین نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان و دستگاه ها از دوربین های مداربسته کمک میگیرند. یکی از محیط هایی که نیاز به دوربین در آن ضروری است محیط های صنعتی و کارخانه است. با توجه به ویژگی های خاص این نوع مکان ها، هر دوربینی برای آنها مناسب نیست و نمی تواند پاسخگوی انتظارات کارفرما باشد. در این مطلب به ویژگی های لازم برای یک دوربین مناسب نصب در محیط های صنعتی می پردازیم، با ما همراه باشید.

-کیفیت بالای ضبط تصاویر:

اگر محیط مورد نظر از حساسیت هایی برخوردار باشد، به عنوان مثال جزئیات کوچک نیز اهمیت دارند، نیاز به دوربین هایی می باشد که تصاویر با رزولیشن بالا ضبط کند و جزئیات را با دقت و وضوح کامل قابل نمایش باشند.

-مقاوم در برابر نفوذ آب، خاک و...:

در یک محیط صنعتی معمولا مقدار زیادی گرد و غبار از خاک و یا سایر مواد وجود دارد. بسیار مهم است که دوربینی که برای این محیط ها انتخاب می شود مقاومت بالایی در برابر نفوذ این قبیل مواد داشته باش، در غیر اینصورت عمر مفید دوربین به شدت پایین می آید و دوربین پس از مدتی کوتاه کیفیت تصاویر خود را از دست می دهد و عملکرد آن افت می کند.

-قابلیت تشخیص حرکت:

در محیط هایی که رفت و آمد و حرکت در آن ها حساس یا مهم است مانند انبارها، حراست و ..قابلیت تشخیص حرکت بسیار مهم است. دوربین تا زمانیکه تغییری در تصویر رخ نداده ضبط نمی کند و به محض تشخیص کوچکترین حرکتو تغییر در تصویر ضبط تصاویر را شروع می کند. این قابلیت به بهینه سازی فضای ذخیره سازی نیز کمک زیادی می کند. همچنین توصیه می شود اگر مکان مورد نظر از حساسیت بالایی از نظر رفت و آمد برخوردار است دوربین های دارای قابلیت هشدار به محض تشخیص حرکت در آن نصب شود.

-دید در شب قدرتمند:

اهمیت نظارت 24 ساعته بر محیطهای  صنعتی این نیاز را ایجاد می کند دوربین نصب شده حتما دارای دید در شب قدرتمندی باشد که در فضای تاریک شب نیز تصویری را از دست ندهند و در صورت بروز حادثه، تصاویر قابل ردیابی باشند. هم نظارت بر کارکنان شیفت شب و هم نظارت از راه دور در زمان های تاریکی با این قابلیت راحت تر خوهد بود.

-منبع تغذیه قدرتمند، فضای هارد مناسب:

در کنار دوربینی با ویژگی های مناسب، یک منبع تغذیه ی قدرتمند که در زمان های قطعی برق نیز پاسخگوی نیاز دوربین باشد تا دوربین بتواند به عملکرد خود ادامه دهد نیز بسیار ضروری است، همچنین با توجه به تعداد دوربین ها و مدت زمان ضبط تصاویر هاردی با ظرفیت مناسب انتخاب شود تا ضبط تصاویر به علت کمبود فضای هارد به مشکل نخورد.

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات