تکنولوژی وارملایت چیست؟

یکی از مسائلی که در ابتدای ورود دروبین های مداربسته وجود داشت، عدم ارائه تصاویر واضح در محیط های تاریک و شب بود رفته رفته برای حل این مسئله تکنولوژی های مختلفی ارائه شدند که دوربین ها را توانمند کردند دید در شب داشته باشند و بتوانند تصاویری رنگی و با وضوح بالا در محیط هایی که نور نیست و یا کم است ارائه دهند. در بین تکنولوژی هایی که برای ضبط تصاویر رنگی در شب ارائه شده دو تکنولوژی وارملایت و استارلایت از همه پرطرفدارتر هستند، امروز در این مطلب به معرفی تکنولوژی وارملایت درد دوربین های مداربسته می پردازیم، با ما همراه باشید:

در تکنولوژی وارم لایت برای داشتن تصاویر رنگی در شب، به جای استفاده از ال ای دی های مادون قرمز از ال ای دی های مرئی یا همان ultra-bright array LED استفاده می شود. که تکنولوژِ استفاده شده در آن نیز کاملا متفاوت با دوربین های مادون قرمز است. این ال ای دی ها با تاباندن نور طبیعی در محیط توانایی ضبط تصاویر رنگی در شب و محیط تاریک را به دوربین می دهند. در این دوربین ها ابتدا میزان نور محیط شناسایی شده و سپس و میزان نور مورد نیاز به محیط تابیده می شود تا توانایی دید در شب را داشته باشد و در نتیجه نیازی به آی آر کات نمی باشد.

مزیتی که دوربین های وارملایت نسبت به دوربین های معمولی دید در شب دارند،این است که تصاویر رنگی و با جزئیات و وضوح بیشتر ارائه می دهد. اما این عیب را هم دارند که به دلیل استفاده از نور طبیعی، در برخی محیط ها قابل استفاده نیستند مخصوصا محیط هایی که نمی خواهیم دوربین مداربسته در دید افراد عادی باشد، چرا که روشن بودن دائمی ال ای دی ها موجب جلب توجه می شود. تکنولوژِ بعدی که راه حل این معضل بود دوربین های دووال لایت بودند که در مقاله ای جداگانه به معرفی آن پرداخته ایم (از اینجا ببینید: معرفی تکنولوژی دووال لایت )

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات