هدف از نصب دوربین های مداربسته نظارت و ایمنی بیشتر است اما نصب دوربین به تنهایی نمی تواند این هدف را محقق کند بلکه انتخاب صحیح دوربین، نصب اصولی و بعد ازآن نگهداری صحیح از سیستم نکات مهمی است که موجب تداوم کارکرد صحیح دوربین خواهد شد. همانطور که می دانید یکی از عوامل آسیب زا به سیستم های حفاظتی و بخصوص دوربین های مداربسته نفوذ رطوبت به آنها است که امروز در این مطلب به بررسی دلایل وقوع آن و راه حل هایی برای پیشگیری از این مشکل مهم می پردازیم.

دلایل مختلفی می تواند باعث نفوذ رطوبت به سیستم شود از جمله: 

-آب بندی ناقص و نادرست دردوربین های ناشناخته و متفرقه:

گاهی برای اینکه هزینه تمام شده خرید و نصب دوربین پایین باشد از محصولات ارزان قیمتی استفاده می شود که کیفیت لازم را ندارند و در نتیجه در دراز مدت بخاطر نداشتن آب بندی اصولی رطوبت به داخل دستگاه نفوذ می کند و در نهایت منجر به صرف هزینه های بیشتر خواهد شد. پس در انتخاب و خرید دوربین بهتر است از آب بندی اصولی دستگاه اطمینان حاصل شود.

- نصب دوربین در محیطی با نوسان بالای دما:

محیط هایی که دمای آنها در طول روز نوسان بالایی دارد مثلا نزدیک دستگاه های حرارتی یا خنک کننده می توانند یکی از عوامل جذب رطوبت به داخل دوربین باشند. در انتخاب محل نصب دوربین دقت کنید که دستگاه در یک بازه ی دمایی تقریبا ثابت قرار گیرد

 -شرجی بودن اقلیم منطقه:

دوربین هایی که در مناطقی مثل شمال و جنوب کشورمان که هوای شرجی دارند نصب می شوند، بسیار مستعد جذب رطوبت هستند از این رو در این مناطق ملاحظات در مورد آب بندی دوربین و اتصالات به دقت بیشتری نیاز دارد.

-استفاده از دوربین های دام در فضاهای باز:

گاهی به دلایل مختلف از جمله ناآگاهی یا تلاش برای ارزان کردن پروژه از دوربین های مخصوص فضای داخلی در فضاهای بار استفاده میشود که می تواند خطر جذب رطوبت را به همراه داشته باشد.

چگونه از ورود رطوبت به سیستم حفاظتی جلوگیری کنیم؟

زمانیکه هوا بارانی هست و یا رطوبت دارد، بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود رطوبت به دوربین های مداربسته چیست تا به سیستم حفاظتی آسیبی وارد نشود؟

-استفاده از باکس های اوت دور (OUT DOOR ) در جلوگیری از ورود رطوبت بسیار مفید خواهد بود و همچنین استفاده از گلندهای دوربین نیز از ورد رطوبت تا حد زیادی جلوگیری می کند.

-استفاده از کپسول های خشک کن: این کپسول های ضد آب که مخصوص جذب رطوبت هستند درون دوربین های نصب شده می تواند تا حدی کمک کننده باشد.

-استفاده از فن ها و دمنده ها نیز یکی از راه های مقابله با نفوذ رطوبت به دستگاه است.

-کپسول های سیلیکا ژل نیز راه حل اقتصادی دیگری هستند که توانایی جذب رطوبت را دارند فقط توجه کنید که هرچند مدت یکبار آنها را تعویض نمایید.

-استفاده از دوربین های مداربسته ضدآب در مناطقی که رسیک نفوذ رطوبت بالا است بهترین و مطمئن ترین گزینه است.

نکته مهم اینکه در مناطق شرجی که رطوبت هوا بالا هست سعی کنید که از تجهیزاتی استفاده کنید که استاندارد IP67 به بالا را دارا هستند و در انتخاب فیش های BNC ،سوکت های شبکه و گلندهای کابلکشی، دقت بالایی داشته باشید و تقسیمات را حتی الامکان آب بندی بالا نمایید.

شما نیز راهکارهای خودتون رو با ما در میان بگذارید.

"ممنون"

سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

برای اخذ نمایندگی محصولات ما به لینک های تماس با ما یا درخواست نمایندگی  مراجعه بفرمایید.

ویدئو راهکارهای جلوگیری از ورود رطوبت به سیستم حفاظتی را از اینجا مشاهده بفرمایید :