هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته:

دوربین های مداربسته سال های زیادی است که به عنوان ابزاری برای نظارت بر محیط های مختلف استفاده یم شود اما متاسفانه عملکرد این دوربین ها بیشتر پس از وقوع جرم و برای پیگیری جرم و مجرم است و نقش کمی در پیشگیری از وقوع جرم در محیط دارند. خوشبختانه با پیشرفت روز به روز فناوری و مجهز شدن وسایل الکترونیک به هوش مصنوعی، دوربین های مداربسته نیز از این قافله عقب نیفتادند و از هوش مصنوعی برای پیشرفت امکانات خود استفاده کرده اند! و می توان گفت دوربین های مجهز به هوش مصنوعی تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده اند و با قابلیت هایی که دارند می تواند در لحظه، هشدارهای لازم برای پیشگیری از وقوع جرم را به کاربر ناظر بدهند.

دوربین های مجهز به هوش مصنوعی دوربین هایی هستند که قابلیت های پیشرفته ای مانند پلاکخوانی، تشخیص چهره، تعقیب سوژه، تشخیص حرکت، تشخیص خودرو، شناسایی افراد، شمارش و ... را دارا هستند. در این دوربین ها یک نرم افزار مخصوص برای تحلیل تصاویر ضبط شده نصب می شود که با استفاده از آن قابلیت های هوش مصنوعی در دوربین فعال می شود. جالب است بدانید هوش مصنوعی به قدری در دوربین ها پیرفته و گستره شده که حتی برخی از دروبین را مجهز به فناوری تشخیص افتادن و سقوط اشیا و یا تشخیص استفاده افراد کارگاه از ابزار و تجهیزات ایمنی نموده است.

عملکرد هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته به این شکل است که تصاویر ضبط شده لحظه به لحظه توسط یک هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می شوند و عملکرد مورد انتظار هر قابلیت را انجام میدهند.

نکته ی جالب در هوش مصنوعی این است که حتی می تواند به صورت خودآموز عمل کند یعنی در یک بازه ی زمانی با ضبط تصاویر پی در پی شرایط عادی محیط را شناسایی می کنند و کم کم به یک تعریف مشخص از شرایط عادی و تمام ویژگی های محیط در شرایط عادی می رسند و زمان هایی که محیط از این شرایط عادی خارج شود به کاربر هشدار می دهند.

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات