قابلیت تعقیب هوشمند سوژه در دوربین های مداربسته:

در فضاهای بزرگ و مکان هایی که امنیت محل از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قابلیت تعقیب هوشمند سوژه در دروبین مدابسته می تواند به افزایش سطح امنیت محل کمک زیادی کند. این قابلیت یکی از  کاربردی ترین و پرطرفدارترین قابلیت ها  در دوربین مداربسته است که امروز به معرفی آن می پردازیم:

قابلیت تعقیب سوژه یا همان smart tracking  به توانایی دوربین مداربسته برای دنبال کردن اشیای متحرکی که در میدان دید دوربین قرار می گیرند، گفته می شود. اهمیت این قابلیت برای زمانی است که امنیت برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد و به دنبال پیگیری حرکت سوژه ها هستید.

دوربین های معمولی که این قابلیت را ندارند نیاز به یک اپراتور دارند تا برای دنبال کردن سوژه دوربین را به حرکت درآورد اما دردوربین هایی که این قابلیت را دارند به طور خودکار و در تمام ساعات شبانه روز، سوژه ها را تعقیب می کنند و تا زمانیکه سوژه در میدان دید دوربین باشد تصاویر آن را ضبط و ذخیره می کنند و البته خطای انسانی نسبت به دوربین های معمولی در آن بسیار پایین است. مزیت دیگر این دوربین ها این است که بخاطر قابلیتی که دارند معمولا شما را از داشتن چندین دوربین مختلف بی نیاز می کنند و معمولاً داشتن یک دوربین برای تسلط بر محیط کفایت می کند.

عملکرد دوربین های مجهز به این قابلیت به این صورت است که در محدوده ای از محیط تخت پوشش دوربین که کاربر آن محدوده را تعیین میکند، در صورتی که حرکت سوژه ای توسط دوربین شناسایی شود، لنز دوربین حرکت می کند و سوژه را تا محدوه ی تعریف شده دنبال می کند. تشخیص حرکت سوژه توسط هوش مصنوعی که این دوربین ها به آن مجهز هستند اتفاق می افتد. 

برخی از دوربین ها این قابلیت را نیز دارند که در صورت تشخیص هر نوع حرکت در محدوده ی تعریف شده، فوراً با فعال کردن آلارم، هشدار می دهند. این قابلیت از این نظر اهمیت دارد که دیگر نیاز نیست که کاربر ناظر به صورت دائمی توجه خود را به تصاویر دوربین معطوف نماید و فقط زمانیکه تغییر با حرکتی در محیط رخ دهد با صدای آلارم متوجه می شود.

از مزیت های این نوع دوربین ها رابط کاربری آسان د رآنها است که اپراتور می تواند به راحتی دوربین را مدیریت و کنترل نماید و همچنین به مشاهده منطقه و نظارت بر حکت سوژه های مختلف باشد. 

توجه کنید که این دوربین ها نسبت به دوربین های معمولی وزن بالاتری دارند و حساس تر هستند و در نتیجه به منبع تغدیه ای قوی تر و پایدار نیاز دارند تا قطع و  وصلی تغذیه ی دروبین باعث اختلال در عملکرد آن نشود.

برای فعال سازی این قابلیت دوربین می توانید از تنظیمات NVR یا DVR به راحتی آن را فعال نمایید. این دوربین ها هم از طریق nvr  و هم نرم افزار cms و هم از طریق گوشی موبایل قابل کنترل و مدیریت هستند.

مکان هایی مانند پارک ها و بوستان ها، موزه ها و همچنین فروشگاه های بزرگ از مواردی هستند که دوربین با قابلیت تعقیب سوژه نیاز دارند.

در آخر با توجه به اینکه داشتن این قابلیت باعث بالارفتن قیمت دوربین می شود در صورتیکه هدف شما از نصب دوربین به گونه ای است که نیازی به تعقیب سوژه ندارید، ضرورتی ندارد دوربین شما این قابلیت را داشته باشد و هزینه ی بیشتر برای آن بدهید.

بطور خلاصه در این مطلب به معرفی دوربین های مداربسته ب قابلیت تعقیب سوژه پرداختیم. قابلیتی که به دوربین این امکان را می دهد حرکت سوژه را شناساییکند، بر روی آن زوم نماید و آن را تعقیب کند.

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات