معرفی انواع سنسور در دزدگیر اماکن:

سنسور دزدگیر اماکن انواع مختلفی دارد که انتخاب آن بستگی به شرایط پروژه و مکان نصب دستگاه دارد. در این مطلب به معرفی 8 مورد از مهم ترین انواع سنسورهای دزدگیر اماکن می پردازیم:

1-سنسور وزنی (چشمی وزنی):این سنسور هم براساس حرکت و هم بر اساس وزن اجسام عمل می کند و برای مکان خایی استفاده می شود که عبور حیوانات (حیوانات خانگی و یا موش و ..) در آن زیاد است و نمی خواهند بخاطر این مسئله دستگاه آلارم خطا بدهد.

2-سنسور دود: این سنسور که از نام آن مشخص است برای اعلام آتش سوزی کاربرد دارد به این صورت که با تشخیص وجود دود در محل آلارم دستگاه فعال می شود.

3-سنسور ماکروویو حرکتی: این سنسور با امواج ماکروویو عمل میکند و زمانی که فرد در معرض این امواج قرار بگیرد فعال می شود سنسورهای ماکروویو 360 درجه هستند و مساحت تقریبی 20 تا 25 متر مربع را پوشش می دهند.

4-سنسورهای بیم خطی: این مدل سنسورها دوتایی هستند و باید روبروی هم نصب شوند تا دو خط خارج شده از سنسورها به هم وصل باشد. زمانیکه فردی این خطوط را قطع کند آلارم دستگاه فعال می شود.

5-پدال اعلام سرقت: سنسور پدالی برای مکان هایی مانند بانک ها، صرافی ها و طلافروشی ها استفاده می شود که زمان حضور کارکنان در محیط هم امکان سرقت وجود دارد تا بدون اینکه سارقین متوجه شوند با فشار پا آلارم دستگاه فعال شود.

6- سنسور ضربه: سنسور ضربه یا شوک یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت است. این سنسور که روی پنجره ها و درها نصب می شود با دریافت هرگونه ضربه از طرف سارق برای تخریب و وارد شدن به محیط فعال می شود.

7-سنسورهای مگنتی: که از دو قسمت آهنربایی تشکیل شده اند و یک قسمت بر روی درب و قسمت دیگر روی چهارچوب درب نصب می شود و به محض باز شدن درب و جدا شدن این دو قسمت از همدیگر سنسور فعال می شود.

8-سنسور مادون قرمز (چشمی حرکتی): این چشمی ها و چشمی های وزنی از پرمصرف ترین چشمی های موجود می باشند . این مدل سنسور با تشخیص حرکت در محدوده ی تحت پوشش فعال می شود . عملکرد آن براساس تشخیص حرارت از طریق مادون قرمز می باشد.

 

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با مادر میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات