نکات مهم در انتخاب دوربین مداربسته:

در سال های اخیر دوربین های مداربسته پیشرفت های وسیعی داشتند به همین دلیل در هنگام خرید دوربین مداربسته انتخاب دوربین مناسب از میان مدل های مختلف کار دشواری به نظر می آید، که البته بهترین راه مشورت گرفتن از متخصصین این حوزه برای انتخاب بهترین دوربین متناسب با هدف است. (پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع دوربین های مداربسته) در این مطلب به بررسی نکاتی که در انتخاب دوربین مهم است می پردازیم. با ما همراه باشید:

1-انتخاب نوع دوربین از لحاظ IP یا  HD بودن : بطور کلی دوربین های IP یا تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ جدیدتر و پیشرفته تر هستند و انتخاب بهتری هستند اما در هر پروژه با توجه به هدف شما از نصب دوربین این انتخاب می تواند متفاوت باشد. ما در مطلبی جداگانه به بررسی این موضوع پرداخته ایم که می توانید مطالعه بفرمایید (از اینجا: انتخاب بین دوربین IP یا HD ؟)

2-انتخاب نوع دوربین از لحاظ شکل ظاهری: در انتخاب نوع دوربین از لحاظ شکل ظاهری (دام، بولت،فیش آی، PTZ) باید توجه کنید که دوربین را می خواهید در چه مکانی نصب نمایید، داخل ساختمان یا خارج از آن؟ دیوار یا سقف؟ چه متراژی را باید تحت پوشش داشته باشد؟ می خواهید دوربین در معرض دید باشد یا پنهان باشد؟ آیا قبلیت پلاخوانی و دید در شب برای شما مهم است؟ با پاسخ به این سوالات می توانید نوع دوربین انتخابی خود را مشخص کنید.

3- امکانات دوربین مداربسته: دوربین ها می توانند برخی امکانات را داشته یا نداشته باشند از جمله: کیفیت بالای تصویر، قابلیت WDR ، سنسور صدا، سنسور حرکت، پلاکخوانی، دید در شب، کنترل دوربین از راه دور و...

البته وجود همه ی این قابلیت ها برای شما ضروری نیست شما با توجه به نیاز خود انتخاب می کتید که دوربین تان چه قابلیت هایی داشته باشد

4-ضبط کننده ی تصاویر دوربین: علاوه بر انتخاب خود دوربین، انتخاب ضبط کننده تصویر دوربین یا همان DVR  یا NVR  نیز بسیار مهم است که در انتخاب آن باید به ظرفیت ذخیره سازی دستگاه توجه نمایید. با توجه به مدت زمان ضبط تصاویر و کفیت و حجم آنها می توانید ظرفیت های متفاوتی را انتخاب نمایید. همچنین ویژگی های دیگری مانند قابلیت های پیشرفته ی دستگاه ضبط کننده، تعداد ورودی های آن و ... نیز می تواند در انتخاب شما مهم باشد.

5- گارانتی و قیمت دوربین:گاهی تمایل به خرید دوربین با کمترین قیمت باعث می وشد دوربینی را بخرید که از لحاظ فناوری بسیار قدیمی است و عملاً برایتان کاربردی ندارد. به همین دلیل خرید از مراکز و فروشندگان معتبر اهمیت زیادی دارد. داشتن گارانتی نیز از ضروریات یک دوربین مداربسته است که معمولاً باید بین یک تا سه سال باشد.

6-روش راه اندازی و نصب دوربین: دوربین ها را میتوان به دو شکل با سیم و بی سیم نصب نمود که طبیعتاً نصب دوربین بی سیم ساده تر است. اما دوربین های بی سیم برای هر مکانی مناسب نیستند و با توجه به شرایط محل نصب دوربین باید تصمیم بگیرید کدام نوع نصب برایتان مناسب تر است.

7-خدمات پس از فروش و پشتیبانی: اگر دوربین های شما بعد از نصب به درستی نگهداری و تعمیر نشوند به سرعت عمر مفید خود را از دست می دهند به همین جهت بهتر است دوربین مداربسته تان را از مراکزی خرید نمایید که پس از فروش نیز خدمات لازم و مناسب را به شما ارائه می دهند.

 

برای خرید محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (انواع سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی فروش محصولات در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات