سنسور بیم خطی چیست؟

یکی از انواع سنسورهای دزدگیر اماکن یا همان سیستم اعلام سرقت سنسور خطی است. از آنجایی که بعضی از محیط ها را نمی توان به وسیله ی دیوار حفاظت نمود به عنوان مثال دیوارهای اتاق یا محوطه ی تراس و لازم است امکاناتی وجد داشته باشد تا این گونه مکان ها از ورود غیرمجاز در امان باشند بهترین راه حل برای این گونه موارد استفاده از سنسورهای بیم خطی است.

این سنسورها با تولید و دریافت سیگنال هایی از اشعه ی مادون قرمز (غیرقابل مشاده با چشم) دقیقا مانند یک دیوار مجازی و نامرئی عمل می کند و به محض عبور هر شیئی از آن، سنسور فعال شده و دستگاه آلارم می زند. به دلیل استفاده از اشعه ی مادون قرمز به این سنسورها سنسور بیم لیزری نیز گفته می شود. این سنسور به صورت یک جفت بیم خطی می باشد این هر کدام از بیم ها در مکان مورد نظر نصب شده و فاصله ی خطی بین این دو بیم به صورت یک حفاظ و دیوار نامرئی در برابر عبور هر شیئ عمل می کند.

همانطور که می دانید یکی از مسائل مهم در دزدگیرها مسئله ی وجود آلارم خطا است که معمولا به دلیل رفت و آمد حیوانات به وجود می آید. یکی از مزیت های این نوع سنسورها عدم پخش آلارم خطا با عبور حیواناتی مثل گربه و سگ و .. است چرا که عبور این حیوانات فقط یک یا دو عدد از خطوط دیوار فرضی را قطع می کند. در صورتیکه عبور شیئ باعث قطع سه خط یا بیشتر از این داوار نامرئی شود آلارم به صدا در می آید. به همین دلیل سنسورهای خطی برای مکان هایی رفت آمد حیوانات زیاد است گزینه ی مناسبی هستند. علاوه بر این، برای مکان هایی مانند موزه و اماکن تاریخی، جلوی پنجره ها و راهروهای ورودی و همچنین مکان هایی که امکان دیوارکشی وجود ندارد سنسورهای لیزری بهترین گزینه هستند.

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید این محصول و سایر محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات