کدام لنز برای دوربین مداربسته مناسب تر است؟

لنز دوربین مداربسته یکی از قطعاتی است که تأثیر زیادی در میزان کیفیت تصاویر ضبط شده دارد بطوریکه میتوان گفت لنز دوربین تعیین کننده حرفه ای یا معمولی بودن آن دوربین است. لنزهای مختلفی در بازار وجود ارند که با توجه به نوع کاربرد آنها به دو دسته لنز ثابت و متغیر تقسیم می شوند:

-لنز متغیر دوربین مداربسته: که در آنها دو فاصله ی کانونی داریم و میتوان فاصله ی کانونی را تنظیم نمود و در شناسایی چهره و خودرو کارایی بهتری دارد و در فضاهای خارجی مثل پارکینگ استفاده می شود.

-لنزثابت دوربین مداربسته: همانطور که از نام آن پیداست، لنز دورین ثابت است و فاصله کانونی قابل تغییر نمی باشد که کاربرد آن بیشتر در فضاهای داخلی مثل اتاق و دفتر کار می باشد.

در انتخاب لنز دوربین مداربسته نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه نمود:

-cs یا c mount  : این دو مورد مشخصات پایه ی لنز دوربین را نشان می دهند. زمانیکه انز دوربین تان را انتخاب می کنید دقت کنید که اجازه ی نصب لنز و دوربین اجازه ی نصب cs یا c mount را داشته باشند در غیر این صورت بخاطر نبود لنز منطبق تصاویر کیفیت پایینی خواهند داشت.

-فاصله ی کانونی: که نشان دهنده ی میدان دید دوربین است و هرچه کوچکتر باشد میدان دید بزرگتر خواهد بود اما از وضوح جزئیات تصویر کاسته می شود.

-فرمت دوربین: این مشخصه به صورت یک عدد در کنار مشخات دیگر لنز بیان می شود که هر چه این عدد کوچکتر باشد لنز دوربین میدان دید کمتری خواهد داشت. زمانیکه دوربین می خرید حتما دقت کنید که میزان فرمت لنز دوربین تان بزرگتر یا برابر با لنز دوربین تان باشد که اگر اینطور نباشد گوشه های تصاویر قطع خواهند شد.

-دیافراگم: به روزنه ای که نور از آن عبور می کند تا به دوربین برسد دیافراگم گفته می شودو هرچه کوچکتر باشد نور بیشتری را وارد دوربین می کند. بزرگی یا کوچکی دیافراگم می تواند در عمق میدان دوربین موثر باشد، دوربین ها با دیافراگم بزرگ، تصاویر را به حالت فوکوس نمایش می دهند.

-عنبیه یا آیریس: که منظور از آن همان دهانه ی دیافراگم است و عملکردش مانند مردمک چشم می باشد، عنبیه با توجه به شدت نور تابیده شده باز یا بسته می گردد. عنبیه در دو نوع ثابت و متغیر وجود دارد که برای محیط هایی که نور متغیر است از لنز متغیر و محیط هایی که شدت نور ثابت است از لنز ثابت استفاده می شود.

 

برای خرید محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (انواع سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی فروش محصولات در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات