در کابل های شبکه سیم ها به صورت زوجی در هم تابیده شده اند به همین علت به این کابل ها کابل زوج به هم تابیده نیز گفته می شود. کابل شبکه به خاطر قیمت به صرفه و نصب آسان در پروژه های شبکه و مداربسته کاربرد بالایی دارد. در این مطلب به بررسی ساختار این محصول می پردازیم:

کابل شبکه از چه اجزایی تشکیل شده؟

-روکش خارجی کابل: که از سیم های درون کابل در برابر عوامل و آسیب های بیرونی محافظت می کند.

-سیم های تابیده شده: تعداد 8 عدد سیم به صورت 4 زوج دوتایی به هم تابیده شده اند و هریک رنگ متفاوتی دارند. این سیم ها کار اصلی یعنی انتقال داده ها را انجام می دهند. 4 رنگ اصلی سیم ها سبز، آبی، قهوه ای و نارنجی است و رنگ های فرعی به صورت دورنگ یعنی ترکیب رنگ های اصلی و رنگ سفید می باشند.دلیل اینکه سیم ها به هم تابیده می شوند این است که از ایجاد نویز جلوگیری می شود.

-مغذی: مغذی بخش اصلی کابل است که زیر روکش خارجی کابل قرار دارد و رسانا است.

-تفکیک کننده یا  cross web: برای اجلوگیری از ایجاد نویز در کابل و تفکیک زوج ها از هم دیگر است و جنس آن پلاستیکی می باشد.

-ارت یا اتصال به زمین: با هدف جلوگیری از تداخل الکتریکی زوج سیم ها و  انتقال نویز به بیرون و از جنس فلز می باشد که البته فقط در بعضی کابل ها موجود است.

-لایه یا شیلد محافظ: این بخش نیز برای کم کردن نویزها در کابل می باشد که با توجه به نوع کابل شبکه می تواند از جنس فویل یا پلاستیک باشد.

ممنون از همراهی شما دوست عزیز.

سؤالات و نظرات خود را با مادر میان بگذارید، برای خرید محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات