سوئیچ شبکه چیست:

امروز در این مطلب به ایت سوال پاسخ می دهیم که سوئیچ شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و بالا رفتن اهمیت استفاده از شبکه های کامپیوتری، کاربرد سوئیچ های شبکه باهدف ارتقا بهره وری شبکه و همچنین بهبود ارتباطات ضروری شده است. سوئیچ ها یکی از اجزای مهم در ساختار ارتباطی انواع کسب و کارها هستند که این امکان را به ما  می دهند تا انواع مختلف داده های الکترونیک از داده های متنی تا ویدیویی و صوتی، به دو شکل باسیم و بی سیم انتقال دهیم. تجهیزات اکتیو شبکه مانند سوئیچ می توانند در بلند مدت سودآوری بهتری را برای یک مجموعه داشته باشند چرا که علاوه بر اینکه امنیت و خدمت رسانی به مشتری را بهبود می بخشند، موجب کاهش برخی هزینه ها و همچنین بالارفتن بهره وری سیستم می شوند 

 زمانیکه صحبت از سوئیچ شبکه می شود منظورمان دستگاه کوچکی است که می تواند اتصال بین چند دستگاه و وسایل ارتباطی یک شبکه را متمرکز نماید. بیشتر سازمان ها و شرکت ها برای اتصال وسایل الکترونیکی مختلف مانند تلفن ها، چاپگرها، سیستم های کامپیوتر، دوربین های مداربسته، سرورها و ... از سوئیچ های شبکه استفاده می کنند. سوئیچ های شبکه یکی از پرمصرف ترین دستگاه ها در تجهیزات شبکه هستند. در این مطلب به معرفی سوئیچ شبکه و کاربردهای آن می پردازیم:

سوئیچ شبکه وسیله ای است که می تواند سیستم تک پورت (برای مثال کامپیوتر) را به یکدیگر وصل نماید. زمانی که بخواهید چند کامپیوتر را به هم وصل کنید به راحتی می توانید از سوئیچ شبکه استفاده نمایید به جای اینکه به تعداد سیستم ها برای هر کامپیوتر کارت شبکه و پورت شبکه نصب نمایید. هر سیستم به وسیله ی یک کابل به سوئیچ شبکه متصل می شود و اگر داده ای از یکی از کامپیوترها در شبکه ارسال گردد سوئیچ این داده را مدیریت می کند و آن را به سیستم مقصد می فرستند.سوئیچ های شبکه می توانند تقریبا از انواع وسایل ارتباطی و دستگاه ها پشتیبانی نمایند. به عبارت دیگر سوئیچ مانند یک دشتگاه کنترل عمل میکند و به تمام وسایل متصل به شبکه اینامکان نرا می دهد که به درستی با یکدیگر ارتبط برقرار کنند.

اگر بخواهیم عملکرد سوئیچ را به زبان ساده بیان کنیم می توانیم بگوییم سوئیچ ها آدرس هر یک از اجزای شبکه را در اختیار دارند و داده ها را از یک مبدا به یک مقصد در شبکه منتقل می کنند. به عنوان مثال رایانه ی اول در پورت اول قصد دارد داده هایی را به رایانه ی دوم در پورت دوم ارسال کند، سوئیچ شبکه که آدرس مبدأ و مقصد را در اختیار دارد، بدون اینکه پهنای باند بیشتری را اشغال نماید داده ها را به مقصد می رساند.

سوئیچ این توانایی را دارد که ترافیک شبکه را به صورتی هوشمندانه به دستگاه مقصد هدایت و ارسال نماید و این امر باعث بالارفتن کارایی شبکه و سرعت انتقال داده ها می شود.

یکی از مهمترین مرایای استفاده از سوئیچ های شبکه ارتباط راحت تمامی سیستم ها از طریق آن است. مزیت دیگر اینکه سوئیچ داده ها را با سرعت بالا در شبکه ی محلی انتقال میدهد. همچنین با استفاده از سوئیچ می توانید میزان استفاده از شبکه را کنترل کنید. به عبارت دیگر نقش سوئیچ شبکه مدیریت اطلاعات با هدف کاهش ترافیک در شبکه است.

اگر شما در زمینه تجهیزات شبکه فعالیت می کنید لازم است انواع مختلف سوئیچ های شبکه را به طور کامل بشناسید تا زمان نصب و راه اندازی پروژه بهترین سوئیچ مناسب پروژه را انتخاب نمایید تا سیستم بالاترین کارایی را داشته باشد برای آشنایی با انواع سوئیچ های شبکه مقالات ما در بخش تجهیزات شبکه را مطالعه بفرمایید.( از اینجا بخوانید: معرفی انواع سوئیچ های شبکه)

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (انواع سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی فروش محصولات در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات