اسپلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپلیتر در سیستم دوربین های تحت شبکه (آی پی) به کار می رود. استفاده از دستگاه اسپلیتر به فرایند نصب وپیاده سازی سیستم دوربین مداربسته کمک زیادی می تواند بکند.

همانطور که در مطالب قلبی بطور کامل معنای عبارت POE را توضیح داده ایم( از اینجا ببینید: تکنولوژی POE چیست؟) POE  مخفف عبارت Power Over Ethernet  است و به معنی تغذیه توسط کابل می باد اما برخی از دوربین های مداربسته ی تحت شبکه فاقد این قابلیت هستند یعنی نمی توانند بصورت POE تغذیه شوند به همین جهت برای تامین برق این دوربین ها لازم است که از یک آداپتور و کابل برق جداگانه استفاده نماییم. اسپلیتر به راحتی می تواند این مسئله را حل کند و بدون اتلاف هزینه و وقت پروژه ها با اسپلیتر جدا می شوند.

به عبارت دیگر PoE اسپلیتر همانطور که از نامش پیدا است، جداکننده PoE و دیتا (برق و دیتا) است، یعنی در مواردی که سوئیچ شبکه PoE  است ولی دوربین PoE نیست، می توانیم از اسپلیتر به راحتی استفاده کنیم و این مشکل را حل کنیم، به عبارت دیگر کابلی که از سوئیچ PoE  آمده به ورودی اسپلیتر وصل می شود و در خروجی اسپلیتر یک سری برق و یک سری دیتا بصورت جداگانه داریم که می توانیم به دوربین وصل و دوربین را روشن کنیم.

ممنون از همراهی شما.

سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید محصولات ویلسونت، ویلسوتک و یزدفلکس (سوئیچ و کابل شبکه، چشمی دزدگیر و لوله های فلکسی) با بهترین قیمت و کیفیت و یا درخواست نمایندگی در شهر خودتان از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

درخواست نمایندگی محصولات